Hos tandläkaren

Det är inte ofta jag går till tandläkaren, en gång per år max. MEN när jag väl går dit lyckas jag alltid tajma så att jag får lågt blodsocker. Så himla irriterande! Idag hade jag precis ätit lunch innan jag åkte dit och hade borstat tänderna noga, använt tandtråd och munskölj. Sen när jag satt i väntrummet så bara sjönk blodsockret, rejält. Först så tog jag en banan, hjälpte inte, sen två dextrosol, hjälpte inte heller, sen ytterligare två dextrosol. För er som inte är vana med druvsocker så är fyra tabletter och en banan mycket. I alla fall så satt jag och hoppades på att blodsockret skulle gå upp så att jag slapp avsluta besöket. När jag väl gick in till tandläkaren hade jag 3,4 mmol/l i blodsocker. Jag höll krampaktigt i druvsockret när jag låg i tandläkarstolen men allt gick bra!

Tills nästa tandläkarbesök ska jag försöka statliga lite högre i blodsocker så jag slipper hetsäta precis innan besöket!

Låg...
 

Kommentera här: